måndag 20 februari 2012

Dags att söka

Hela dagen idag har jag gått runt och inbillat mig att det är tisdag, trots att jag mycket väl vet att det är måndag. Förra veckan gick jag till ICA utan min plånbok. Två gånger, och inte kom jag på mig själv heller förrän jag stod i kassakön och febrilt grävde i jackfickorna. Jag glömde min lunchlåda på diskbänken.
Jag hällde mjölk istället för havregryn i kastrullen när morgongröten skulle tillverkas och när gröten väl var klar hällde jag upp den på en assiett istället för i en skål. All den tid jag på sistone spenderat på att leta efter nycklar när de ligger precis där de ska ligga skulle nog räckt till att skriva en roman eller två.

Om jag inte kommer ner från det blå snart är det nog läge att söka någonstans. Det kanske finns ett litet hem någonstans där sådana tankspridda flickor som jag kan få plats.

Jag har en mycket passande nyckelring i min nyckelknippa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar