fredag 20 juli 2012

Löften om nystart


Ytterligare en regnskur. Dagar som den här tänker jag på hösten som kommer. Jag, som verkligen önskar att jag kunde gå i ide från november till april tycker verkligen om hösten. Jag tycker om färgerna, luften, känslan av att sitta inne med en kopp te alltmedan stormen tilltar utanför fönstret. Jag tycker om känslan av nystart. Ett nytt kollegieblock, en ny kalender, ett nytt träningskort och nya kurser på högskolan. Nya recept på murriga höstgrytor och nya kängor att gå in. 

Den här sommaren kommer nog inte bli så svår att ta förväl av. Än så länge har det inte gått en enda dag här ute på landet utan minst en halvtimmes regn. Jag kan underhålla mig ändå, men det vore fint att få ladda batterierna som het heter, med lite solljus och riktig värme. Hoppet lever än, och ännu har jag en vecka kvar på semestern, men snart är du välkommen, eldiga höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar