tisdag 13 mars 2012

Två sidor av myntet

Nu är uppsatsen klar och inlämnad. Jag har legat som en död fisk på sängen i flera timmar idag och försökt ignorera huvudvärken som slog till i samma timma som jag blev klar med skrivarbetet.
Att skriva på det här viset innebär verkligen en pärs för mig, speciellt när man skriver i par som vi gjorde den här gången. Jag är ett litet kontrollfreak och det är lätt hänt att jag gräver ner mig och blir lite lätt besatt. Jag kan vakna mitt i natten och ha olika referenser snurrande i huvudet.

Den positiva sidan med att skriva uppsats är att jag kan bestämma mina egna arbetstider. Det gör att jag kan få mina morgonpromenader, mina regelbundna måltider och mina pauser när jag känner att jag behöver dem Jag trivs med att påta på för mig själv i min egen takt.

Det gäller föresten inte bara när jag skriver uppsats. Så länge jag får vara för mig själv är jag nöjd! I en av mina favoritböcker finns den här frasen: I don't relate well to people. Period.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar