lördag 29 september 2012

Tursamt

Det är ju en erbarmlig tur att jag är så skärpt som jag är, för just nu blir det inte mycket skolarbete gjort. Hade jag inte varit ganska smart så hade jag nog halkat på efterkälken ordentligt vid det här laget.

Varför blir inget skolarbete gjort då? För att jag mår inte bra. Min själ mår inte bra och jag kämpar med de mest grundläggande sakerna, som att äta och sova. Då blir det inte mycket energi kvar till den typen av tankeverksamhet som skolarbetet kräver.

Jag ska få hjälp, snart, men just nu är livet väldigt jobbigt väldigt ofta. Jag brukar vara ganska duktig på att acceptera att jag är lite nedstämd då och då och trivs nästan lite med att kunna vara mitt i den känslan utan att försöka fly undan den, men på sista tiden har det blivit för mycket. Det tar för mycket tid i anspråk, och jag kan inte längre trivas med att känna mig lite eländig. Jag känner mig mycket eländig och kan inte ta mig ur det.

Men som sagt var, tursamt nog är jag ganska skärpt, så skolarbetet kommer jag att kunna ta igen utan att det tar extra tid. Det är ju alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar